Zilveren Speld van Verdienste voor Fred Toppen

13 september 2022

Op 11 september jl heeft Fred Toppen de zilveren Speld van Verdienste ontvangen van voorzitter  Esther-Mirjam Sent namens het bestuur van de landelijke Partij van de Arbeid. Fred Toppen is al jarenlang lid van de PvdA en is bijzonder actief in de afdeling Houten. Hij heeft vanaf 2006 tot 2021 de functie van voorzitter en daarna penningmeester van de afdeling vervuld. Hij is daarnaast ook jarenlang campagne coördinator geweest voor tweede kamer, provinciale en gemeentelijke verkiezingen. Op Fred kon de afdeling altijd een beroep doen. Hij is gedreven door de sociaal democratische waarden van solidariteit en sociale samenhang en van grote waarde om  ‘de boel bij elkaar te houden’. De afdeling is Fred veel dank verschuldigd en daarom is aan het landelijk bestuur gevraagd hem in aanmerking te laten komen voor de Speld van Verdienste. Temeer omdat Fred zich jarenlang heeft ingezet zonder daar ooit publiekelijk de credits voor te krijgen, laat staan te vragen. Er was weinig overredingskracht bij het landelijk bestuur nodig en we zijn blij dat we hem kunnen bedanken voor alles wat hij voor de partij in Houten heeft gedaan.