Terugblik op de verkiezingen

Door Anneke Dubbink op 23 maart 2018

De verkiezingen zijn voorbij, de kiezer heeft gekozen en in de komende weken wordt het nieuwe bestuur van Houten gevormd. De afgelopen 12 jaar heeft de PvdA aan de coalitie deelgenomen en heeft de PvdA een beweging in gang gezet die onomkeerbaar is: zorg dichtbij; goed onderwijs en betaalbaar wonen op de kaart gezet. De PvdA heeft verantwoordelijkheid genomen voor de bezuinigingen die ons opgelegd werden en we hebben Houten door de crisis geloodst en daar zijn we goed uitgekomen.

De verkiezingen hebben ons nu twee zetels opgeleverd, één minder dan we hadden. We willen iedereen heel erg bedanken voor de inzet en het vertrouwen. En wat hebben we hard gewerkt in de campagne. Dat deden we vanuit overtuiging, ons hart klopt voor onze idealen en voor Houten. Laten we daar trots op zijn. En er is ook de komende jaren genoeg te winnen! Ons verkiezingsprogramma barst van de ambities en de plannen.

We hebben heel wat te bieden: bewezen stabiele kwaliteit van besturen, een ingewerkte en zeer gewaardeerde wethouder; een partij die snapt wat er in Houten leeft en een uitgebreid netwerk heeft. Kortom een betrouwbare politieke partner door de jaren heen. En hoe de onderhandelingen ook mogen uitpakken, we blijven ons inzetten voor die idealen.

Soms moet je jezelf even herpakken, dat doen we dan ook. De PvdA is er van overtuigd dat de sociaal democratie onverwoestbaar is. En daarom hebben we durf en veerkracht om dóór te gaan.