Een buurt om van de houden

Door Anneke Dubbink op 7 maart 2018

Eigenlijk spreekt het vanzelf: iedereen wil graag wonen in een leefbare buurt en het idee hebben dat de buurt van ‘hen’ is. In een buurt waar je je thuis voelt, ligt er geen troep op de stoep, staat het onkruid niet kniehoog, is het veilig en ga je goed om met je buren. In gesprekken met inwoners horen we geen onrealistische wensen, veel mensen willen ook wel zelf de handen uit de mouwen steken. Maar er moet wel wat gebeuren. Met name in de ‘oudere’ wijken in Noord en Noord-Oost moeten we aan de slag. Als PvdA willen we dat de openbare ruimte van en voor iedereen is om elkaar te ontmoeten. Speeltuinen, groen, parken en bankjes moeten we zo inrichten dat het uitnodigt om er gebruik van te maken. De openbare ruimte hoeft wat ons betreft geen aangeharkt park te zijn, het mag eenvoudig, maar wel schoon en aantrekkelijk. De PvdA Houten wil inwoners graag de ruimte geven hun omgeving zelf in te richten vanuit de gedachte ‘als je denkt dat je het beter kan, doe het dan’. En dan kunnen inwoners vanzelfsprekend ook rekenen op steun en geld. Inwoners de ruimte geven is een keuze vanuit gemeenschapszin, niet om te bezuinigen. Je thuis voelen in je eigen buurt en daar zelf aan meewerken, daar willen we als PvdA graag voorrang aan geven. Stem daarom PvdA Houten, lokaal sterk en sociaal.