Alle kinderen doen mee

Kinderen die opgroeien in armoede hebben van meet af aan een slechtere start in het leven. Stress door geldgebrek is groot, dat moeten we (ook leerkrachten, werkgevers, vrijwilligers) onder ogen zien en aanpakken.
  • De PvdA wil dat kinderen, waarvan de ouders gebruik maken van de schuldhulpverlening en/of een inkomen tot 130% van het sociaal minimum hebben, een gratis lidmaatschap krijgen voor de sportvereniging, de bibliotheek en culturele instellingen als de muziek- en jeugdtheaterschool zoals Shine.
  • De PvdA wil voor diezelfde groep dat zij in de week voor Sinterklaas, een bon van € 100,- krijgen.
  • De PvdA wil dat schoolkosten voor kinderen vergoed worden als de ‘vrijwillige’ ouderbijdrage een sta-in-de-weg is. We willen dat huiswerkbegeleiding geregeld wordt als dat nodig is.
  • Lees meer in ons verkiezingsprogramma.

Samen maken we Houten nog mooier Vol enthousiasme en trots ben ik lijsttrekker van de PvdA in Houten. Ik woon meer dan 25 jaar met veel plezier in De Slagen. Houten is een fijne plek om te wonen: woonwijken met veel groen, scholen, winkels, een theater en sportvoorzieningen, betrokkenheid en gemeenschapszin. Ik heb kansen gekregen