Door Anneke Dubbink op 8 oktober 2020

‘Zorgen voor elkaar’ 9e Arie Groenevelt lezing 2 december 2020

Let op datum veranderd! Op woensdagavond 2 december 2020 organiseert PvdA Houten de 9e Arie Groenevelt-theaterlezing in Theater Aan de Slinger in Houten.
Deze lezing was eerst gepland in maart van dit jaar maar door de corona omstandigheden is het uitgesteld. Zoals het er nu uitziet kunnen we binnen de richtlijnen van de overheid de lezing door laten gaan op 2 december a.s. Vooraf aanmelden is ivm Corona verplicht. Onder aan dit bericht staat het hoe u zich kunt aanmelden.
Het thema voor de lezing van dit jaar is ‘Zorgen voor elkaar’, over de omvangrijke hervorming van de verzorgingsstaat en de rol van de overheid. Het thema is actueler dan ooit. De lezing wordt verzorgd door Jantine Kriens, oud-Algemeen Directeur van de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) en voormalig raadslid en wethouder voor de PvdA in Rotterdam.
Jantine Kriens neemt ons mee in haar visie en analyse op de omvangrijke hervorming van de verzorgingsstaat waarin gemeenten aan het roer zijn gekomen. Gemeenten zijn verantwoordelijk geworden voor goede en passende zorg, voor arbeidsparticipatie en passend onderwijs. Wat was de bedoeling van de decentralisaties en hoe verhoudt deze bedoeling zich met de waarden en idealen uit de sociaal democratie? Jantine kan ons als geen ander meenemen hoe de decentralisaties hebben uitgepakt en wat het perspectief voor de komende jaren is.
Na de lezing is er een paneldiscussie met onder meer Nicole Teeuwen, oud wethouder in Houten, nu voorzitter van de sectorraad voor Praktijkonderwijs. Tijdens de paneldiscussie is er ook gelegenheid om vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan.

Belangstelling?
Iedereen met belangstelling voor het thema dat het hart van de verzorgingsstaat raakt, is van harte welkom. De lezing start om 20.00 uur. De locatie is Theater Aan de Slinger, Slinger 40, Houten. De entree is gratis.

Wilt u zich aanmelden voor 18 november?
Mail ons via [email protected] of neem contact op met Anneke Dubbink, fractievoorzitter PvdA Houten, 06 15259550
In verband met Corona gelden wel bijzonder maatregelen bij binnenkomst, daarover hoort u meer nadat u zich aangemeld heeft.