Door Privé: Will Mossink op 17 januari 2022

Wie werkt moet rond kunnen komen van zijn/haar loon

Begin 2021 vroegen PvdA en GroenLinks samen aandacht van het college voor een behoorlijk minimumloon. Het college verwees hierbij naar de CAO gemeenten en dat zij zich daaraan moesten houden. Nu is er  een nieuwe CAO gemeenten 2021-2022 en zijn inmiddels afspraken gemaakt over de verhoging  van het minimumloon voor iedereen die bij een gemeente werkt. Voor alle functies binnen de gemeente CAO bedraagt het uurloon nu minimaal € 14,00 per uur. Deze nieuwe CAO laat zien dat de gemeenten in Nederland het uitgangspunt van de PvdA delen: wie werkt moet zeker zijn van een loon waarvan hij/zij kan rondkomen.

We hebben begin 2021 ook  vragen gesteld aan het college om het minimumsalaris ook te laten gelden voor medewerkers die de gemeente inhuurt. Gelukkig heeft het college toen al gesteld dat  Houten bij nieuwe aanbestedingen hierover eisen gaat stellen.

Privé: Will Mossink

Houten, sterk en sociaal Kijk eens om je heen! Ik ben trots op Houten! Jij toch ook? Ik ben tevreden over de totstandkoming van Houten-Noord en -Zuid, onze bedrijvigheid, ons theater en onze sportcomplexen. Ik ben trots op lokale initiatieven zoals de Krachtfabriek, op ons sociale vangnet en op onze aandacht voor sociale contacten, maar

Meer over Privé: Will Mossink