Door Anneke Dubbink op 29 juni 2017

Stakende leraren verrast met een appel na hun ontbijt

Op 27 juni werd gestaakt in het onderwijs in Nederland en ook in Houten. De basisscholen openen de deuren een uur later, omdat de meesters en juffen actie voerden. ‘s Middags was er een manifestatie in Den Haag. Meer dan 200 leraren van de Houtense basisscholen hadden die ochtend een gezamenlijk ontbijt in de café de Roskam. De PvdA Houten heeft de stakende leerkrachten verrast met appel en onze hartelijke steun voor hun actie. We steunen álle leraren in het basisonderwijs in hun eis voor extra geld om de werkdruk te kunnen beteugelen en de salarissen naar boven bij te stellen.

We vinden, net als zij, dat noodzakelijk om de onderwijsarbeidsmarkt aantrekkelijker te maken. We hopen van harte dat het Lodewijk Asscher lukt om de salarissen in het onderwijs bij de volgende begroting verhogen. Vanuit het (demissionair) kabinet of vanuit de Kamer. Wij willen dat het allermooiste beroep goed beloond wordt!

Als leraar sta je aan de basis van de toekomst van onze kinderen. Daar hebben jullie een belangrijke rol in.

Daarom boden we hen een Houtens appeltje aan: een appeltje voor de dorst en de appel als symbool van de overgeleverde kennis. Toepasselijker kan het niet.

Dit was pas het begin van de mogelijk vele acties die we in het onderwijs mogen verwachten. Wij blijven hen steunen. Dus tot een volgende keer!

‘De PvdA is van en voor positieve mensen. We lopen niet weg als het lastig wordt.’ Met overtuiging, vol enthousiasme en trots ben ik lijsttrekker van de PvdA in Houten. Ik woon ruim twintig jaar met veel plezier in De Slagen, samen met man en zoon. Ik werk als zelfstandig organisatieadviseur. Sinds 2010 ben ik