Speciaal onderwijs op een gewone school, hoe gaat dat in Houten?

Door Anneke Dubbink op 28 december 2017

We willen in Nederland dat onderwijs voor bijzondere kinderen ook mogelijk is om een ‘gewone’ basisschool. De afgelopen vier jaar zijn scholen, leerkrachten, ouders en bestuurders hard aan de slag gegaan om hier handen en voeten aan te geven. De gemeente Houten heeft als gemeente ook een verantwoordelijkheid om passend onderwijs in goede banen te leiden. De vraag is wat er na vier jaar bereikt is in Houten?
Op initiatief van de PvdA Houten wordt samen met VVD, GL, CDA, D66 en SGP op woensdagavond 17 januari 2018 een politiek café georganiseerd. Op deze bijeenkomst gaan we in gesprek met wethouder Herman Geerdes (Onderwijs). Drie inleiders, Rob Boerman, directeur-bestuurder Katholieke Scholenstichting Fectio, Annelies Smits, directeur-bestuurder van Stichting Openbaar Onderwijs Houten (OOH) en Marie-Louise Ritmeijer, intern begeleider op de Montessori School Houten zullen hun ervaringen uit de praktijk delen. De vragen waarover met elkaar in gesprek gaan zijn: Hoe is passend onderwijs ‘geland’ in Houten? Gaat het om geld of mindset om passend onderwijs in Houten verder te ontwikkelen? Hoe kan de verbinding tussen onderwijs en zorg verbeterd worden?
U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan dit gesprek. De bijeenkomst vindt plaats op woensdagavond 17 januari 2018, in het Huis van Houten (Oranjezaal), van 20.00 – 22.00 uur. De zaal is open vanaf 19.30 uur.
Heeft u vragen? Mail naar [email protected]

Waar ben je naar op zoek?