Door op 11 december 2013

NIEUWE BAAN NICOLE TEEUWEN

Na 8 jaar geen wethouder meer.

Nicole Teeuwen, die voor de PvdA Houten sinds 9 mei 2006 wethouder is, verruilt op 1 februari 2014 haar betrekking als wethouder voor de functie van directeur van het Samenwerkingsverband Passend Primair Onderwijs in Rotterdam. PPO Rotterdam is verantwoordelijk voor de verzorging van Passend Onderwijs op 185 Rotterdamse basisscholen.

Nicole heeft voor haar wethouderschap vier jaar als raadslid en fractievoorzitter voor de PvdA in de gemeenteraad gezeten, is tweemaal PvdA lijsttrekker geweest, en is vervolgens twee periodes wethouder geweest. Zij heeft o.a. de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, Cultuur, Communicatie en Burgerpartici­patie op een sociale manier vorm kunnen geven in Houten. Daarnaast had zij jeugd en onderwijs in haar portefeuille. Met die ervaring gaat zij op een ander niveau aan de slag. Zelf zegt zij daarover: “Het is een mooie vervolgstap in mijn werk voor de jeugdzorg en het onderwijs, vanuit een visie die mij zeer na aan het hart ligt.  Ik vind het eervol dat ik vanuit deze nieuwe plek met deze thema’s aan de slag kan, in een omgeving waarin je echt het verschil kunt maken.”

Nicole heeft tijdens haar wethouderschap op deze gebieden ook buiten Houten bewondering geoogst en daarmee de aandacht getrokken. De kans bij PPO Rotterdam was te verleidelijk om af te slaan, een kans waarbij de PvdA Houten haar van harte geluk wenst.

Nicole blijft tot 1 februari a.s. in functie als wethouder. De betrekkelijke luwte tot de gemeente­raadsverkiezing in maart maakt een naadloze overgang naar haar nieuwe functie mogelijk. De PvdA Houten besluit tijdens haar ledenvergadering op 12 december a.s. over de gevolgen die het vertrek van Nicole zal hebben voor de samenstelling van de kandidatenlijst en de aanwijzing van een nieuwe lijsttrekker. Als zeer betrokken lid van de PvdA blijft Nicole ook na 1 februari de campagne warm ondersteunen.