Door op 15 maart 2014

De PvdA laat de Voedselbank niet in de kou staan

Namens de PvdA Houten hebben Anneke Dubbink en Arnold Biesheuvel op zaterdag 15 maart de voorzitter van de Voedselbank Ben de Jong een professionele vries-/koelcombinatie aangeboden.

De laatste tijd neemt het aantal cliënten in Houten van de Voedselbank sterk toe. Dat geeft aan dat echte armoede oprukt in Houten. De Voedselbank laat zien hoe vanuit de samenleving krachten ontstaan die de armoede te bestrijden. Vrijwilligers gaan aan de slag, bedrijven en winkels leveren levensmiddelen, inwoners doneren geld voor voedselpakketten. De PvdA Houten ziet de Voedselbank als een voorbeeld voor initiatieven uit de samenleving die de kwaliteit van het leven binnen Houten versterken. Ondernemers en inwoners, hand in hand, voor zwakkeren in de samenleving.

De groei van de Voedselbank leidt tot de noodzaak voor een nieuwe huisvesting. Die heeft de Voedselbank, mede dankzij de gemeente, gevonden naast de Grund. Op 5 april opent ze daar haar deuren.

De PvdA wilde graag bijdragen aan noodzakelijke voorzieningen voor de Voedselbank. Onder de noemer ‘De PvdA laat de Voedselbank niet in de kou staan’ hebben de leden van de PvdA geld bijeen gebracht. Voor dat geld is de koel-/vriescombinatie aangeschaft. Het enthousiasme van de leden was zelfs zo groot, dat er nog aanvullend een geldbedrag kon worden geschonken.

De Voedselbank is bijzonder blij met het geschenk. Volgens Ben de Jong van de Voedselbank hebben de PvdA-leden laten zien dat ze een sociaal hart hebben door deze gift voor de Voedselbank bij elkaar te brengen. En tegelijkertijd is het een politieke erkenning dat de Voedselbank een belangrijke en noodzakelijke rol speelt in Houten.

Voedselbank

Overhandigen cheque voor vrieskist
Anneke Dubbink, Arnold Biesheuvel, André van Loon, Yvonne Koning, Ben de Jong, Wichard Kooijman (beiden Voedselbank) en Geert Gerritse

Ben de Jong (Voedselbank) en Yvonne Koning (PvdA) in discussie