Door André van Loon op 10 januari 2021

Boek NEGEN OVER ROOD!

Er is nieuws: de essaybundel ‘Negen over Rood’ komt in februari 2021 uit. De essaybundel is een uitgave van de PvdA Houten. De essays zijn het resultaat van negen gesprekken die in het voorjaar en de zomer van 2020 gevoerd zijn met politici, bestuurders en wetenschappers. Hans Spekman, Paul Tang, Agnes Jongerius, Maarten van Rossem, Leen Verbeek, Paul Robben, Martin van Rijn, Jan Jonker en Jantine Kriens hebben meegewerkt aan het boek. Ieder van hen heeft in afgelopen negen jaren een Arie Groenevelt-lezing verzorgd. Met instemming van de inleiders zijn deze gesprekken door Anneke Dubbink verwerkt tot de essays. In dit boek zijn verschillende thema’s belicht met de sociaaldemocratische waarden als uitgangspunt: Europese samenwerking, arbeidsmarkt; volkshuisvesting, zorg, onderwijs, klimaat, politiek en het openbaar bestuur. Het leest als ‘een inleiding tot een discussie voor een sociaaldemocratische agenda voor de komende jaren’, zegt Lodewijk Asscher in het voorwoord van het boek.
Het eerste exemplaar zal worden uitgereikt aan Gerdi Verbeet, de inleider die de 10e Arie Groenevelt-lezing gaat verzorgen op 3 februari 2021 in Theater Aan de Slinger. Reserveer alvast die datum!
Voorinschrijving is nu al mogelijk. De kosten zijn € 12,50 (excl. eventuele verzendkosten). Interesse? Geef het even door en mail naar [email protected].

André van Loon

‘Bij de PvdA heeft solidariteit betekenis.’ Als medewerker van een van de ministeries in Den Haag zie ik van twee kanten de taken waar de gemeente mee te maken heeft. Als vader van twee volwassen kinderen voel ik me nauw betrokken bij wat we als gemeente kunnen betekenen voor jonge kinderen en opgroeiende pubers. Als

Meer over André van Loon