Alle steun voor gedupeerden van de Kinderopvang Toeslagen affaire!

Door Privé: Will Mossink op 14 januari 2021

De regering heeft gelukkig een begin gemaakt om de gedupeerde ouders in de Toeslagenaffaire schadeloos te stellen. Er is nog veel over te zeggen, maar met de 30.000-euro compensatiemaatregel neemt de overheid in ieder geval haar verantwoordelijkheid.
Dat kan de gemeente hen niet vervolgens afpakken, zo stelde de Houtense gemeenteraad op 12 januari vast. De fracties van PvdA en Houten Anders hebben het college opgeroepen de vergoeding niet te verrekenen met de bijstandsuitkering of andere gemeentelijke (inkomens) ondersteuning. En er voor te zorgen, dat de uitvoering soepel gaat verlopen en geen nieuwe verwikkelingen of ‘gedoe’ oplevert voor de gedupeerden door hen voldoende ondersteuning te bieden. Alle fracties in de raad hebben deze oproep ondersteund en wethouder Sander Bos heeft namens het college aangegeven de oproep te ondersteunen en te zullen uitvoeren.
Mooi dat de gemeente Houten zich solidair en eensgezind opstelt. De gedupeerden verdienen alle steun.

Will Mossink

Privé: Will Mossink

Houten, sterk en sociaal Kijk eens om je heen! Ik ben trots op Houten! Jij toch ook? Ik ben tevreden over de totstandkoming van Houten-Noord en -Zuid, onze bedrijvigheid, ons theater en onze sportcomplexen. Ik ben trots op lokale initiatieven zoals de Krachtfabriek, op ons sociale vangnet en op onze aandacht voor sociale contacten, maar

Meer over Privé: Will Mossink